Hang Tuah dan CINTA


01.September.2009


Saya mulai menjelajahi blog Dr.Mawar Shafei, dan saya ketemu idea rakan-rakan (SKMM 2083) untuk membuat cerpen tentang berbagai tema yang menggunakan Hang Tuah sebagai model. Antaranya adalah cikgu Karuna yang seperti diceritakan oleh Dr.Mawar ingin mencipta Hang Tuah sebagai saudagar rempah. Menarik juga ideanya itu ya...tak dapat saya bayangkan bagaimana Hang Tuah nantinya digambarkan sebagai saudagar rempah di dalam cerpen cikgu Karuna..

Akal dan fikiran telah lama saya bawa jelajahi untuk mencari sedikit idea untuk menulis cerpen yang menggunakan Hang Tuah sebagai model. Satu persatu saya menyemak akal cuba menjelajahi dunia fantasi dan khayalan...


Dan akhirnya saya ketemu dengan satu tema yang amat saya sukai...CINTA..


Hang Tuah dengan tema CINTAnya amat sinonim bukan?, ....apa pendapat anda?

0 Responses