Hari pertama bersama Dr.Mawar Shafei..


27.Ogos.2009.


Hari pertama bersama Dr.Mawar saya jadi terkesima

"siapakah gerangan wanita ini yang berdiri di hadapan kelas?"hati mula tertanya-tanya,
"di manakah Dr.Misran?" Hati saya bertanya lagi.

Setelah mendapatkan tempat duduk, kawan memberitahu, inilah pensyarah baru yang menggantikan Dr.Misran. Ah, rupa-rupanya ini lah dia Mawar Shafei. Selama ini saya hanya pernah mendengar namanya, ternyata hari ini saya berpeluang melihat dan belajar bersamanya.

Detik demi detik berlalu, melihat karakter Dr.Mawar, saya jadi terus teringat pada salah satu karakter Ayatul Husna seorang penulis yang digambarkan oleh Anna Althafunnisa semasa mengulas cerpennya di dalam Novel ketika Cinta Bertasbih tulisan Habiburrahman El-Shirazy

"Senyumannya, pandangan matanya, keteduhan wajahnya, gerak tangannya dan tutur katanya, semuanya adalah sastera!"
Ah, sama sekali dengan Dr.Mawar...
dan saya pun tenggelam dalam lamunan membayangkan Hang Tuah seperti mana yang di minta oleh Dr.Mawar..



0 Responses