Sahabat...


29.Ogos.2009.

Kesibukan melanda, pada pagi harinya saya mengikuti seminar latihan ilmiah untuk program Antropologi dan Sosiologi, dan pada petang harinya pula adalah pembentangan proposal dari para pelajar.

Tidak sempat pembentangan saya dihabisi, saya disergah oleh salah seorang pensyarah, "tajuk ini pelajar saya yang lepas pernah lakukan" Aduhai hati..sabarlah..

Pulang ke bilik, sunyi melanda, sahabat-sahabat pulang ke kampung masing-masing sempena cuti merdeka. Rindu suara cik zi yang macam mak tak rasmi saya dan usikan cik yam yang nakal. Teman-teman ini akrab semenjak di tingkatan 6 lagi dan akhirnya dipertemukan di Universiti dan ditakdirkan untuk terus menjalin ukhuwah sejati, sama seperti persahabatan Hang Tuah dan rakan-rakannya mungkin.....

Dalam kepenatan, akhirnya saya bermimpi................
0 Responses